www.DRRiders.com

A Dedicated Suzuki DR650 forum for DR650 riders to share their knowledge, experience and adventures!
It is currently Mon Oct 23, 2017 7:46 am

DRRIDERS.COM Search - powered by Google

DRRIDERS Member Location Map

Place yourself on the map here!

All times are UTC - 5 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sun May 28, 2017 1:17 pm 
Newbie
Newbie

(Heilbronn, Germany)
Hallo deutschsprachige/ in Deutschland lebende Community,

ich bin seit ein paar Jahren geschäftlich in Mexiko und habe mir in 2016 eine neue DR650 SP46A gekauft.

Nun geht es in ca. 3 Monaten zurück nach Hause nach Good Old Germany. Meine DR möchte ich als Übersiedlungsgut mit zurück nehmen. Zoll, Überführung etc sind kein Problem.
Der Punkt ist die TÜV-Abnahme.

Meines Wissens habe ich 2 Möglichkeiten:

Eine Zulassung mit CoC-Papier, kostet beim Händler nur schlappe 169 Euro + eine fällige HU, oder...

Eine Vollabnahme nach §21 für ca. 200 Euro, was ich bevorzugen würde, da eh noch ein paar Eintragungen fällig werden.

Da mir die TÜV-Ingenieure immer so Leid tun, wenn sie mit schmerzverzerrtem Gesicht nachdenken, wollte ich fragen, ob mir jemand Kopien seines Fahrzeugscheines überlassen könnte?

Am besten SP46A und B, damit der Graukittel sieht, dass da kein wirklicher Unterschied besteht.

Hoffe es liest hier jemand meinen Post :s_thinking

Saludos Mario

Profile  

PostPosted: Sun May 28, 2017 6:17 pm 
Adventure Rider
Adventure Rider

Yōkoso. Watashi wa anata ga kono saito to sore ga teikyō shinakereba naranai hōfuna mono o tanoshimu koto o negatte imasu.

Anata no doitsugo kara eigo e no hon'yaku-sha wa, watashitachi ni shirasete kudasai. Onaji gengo o tsukau koto ga dekimasu. :drinks:

Profile  

PostPosted: Mon May 29, 2017 3:37 pm 
Newbie
Newbie

(Heilbronn, Germany)
Sorry ;)

This post is related to my problem of the vehicle registration in Germany of my in Mexico bought 2016 DR.

I was asking for copies of the registration documents of a SP46A an B model if anybody has it. That would make it easy for the engineer of the german technical auditing organization to create my documents.

The DR650 was sold like the SP46B model only between 1996 and 2000.

"Hello german speaking/ in Germany living part of our community,

since some years I'm working in Mexico and bought me a brand new DR650 SP46A in 2016.

Well, in 3 months I will go back home to good old Germany. My DR I would like to export. Customs, transport etc aren't a problem.

The point is the technical auditing.

As far as I know I have 2 possibilities:

A registration by a european type approval, where the Suzuki Agency calls 169 Euro just for the document. Then a necessary technical main inspection and the registration the technical changes I made.

Or...

Or a full inspection by §21 for around 200 Euro, what I would prefer.

I know it causes pain to the engineers if they have to use their brains, so anybody can send his registration papers?

Best case a copy of an A and a B model, that the donkey can see that there are no technical differences.

I hope that somebody will read this post... ;)

Greetings Mario"

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC - 5 hours [ DST ]